Erzincan’da geçmişte sık sık ölümlü trafik kazalarının yaşandığı Erzincan-Amasya kara yolunda, alınan yeni önlemler sonuç verdi. 2024 yılında 30 kişinin yaşamını yitirdiği Sakaltutan Geçidi ile Refahiye arasındaki güzergahta, 2025 yılında ölümlü trafik kazası meydana gelmedi.
Erzincan İl Emniyet Müdürü Zafer Baybaba, geçmişte “ölüm yolu” olarak anılan bölgede yapılan çalışmanın detaylarını paylaştı. Baybaba, kazaların nedenini araştırdıklarında sürücülerin aşırı hız yaparak karşı şeride geçmeleri sonucu çarpışmaların meydana geldiğini belirtti.
Baybaba, çizgiyle ayrılmış yolun fiziksel olarak yeterli olmadığını, bu nedenle Valilik, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğü iş birliğinde çelik bariyer uygulamasına geçildiğini aktardı. Yapılan düzenlemenin ardından kazalarda dikkat çekici bir düşüş yaşandı.
2024 yılında Refahiye-Erzincan arasında 30 kişinin hayatını kaybettiğini hatırlatan Baybaba, “2025’in onuncu ayına geldik ve Sakaltutan ile Refahiye arasında ölümlü kaza yaşanmadı. Çelik bariyer uygulaması bu bölgede büyük fark yarattı.” ifadelerini kullandı.
Ayrıca sürücülerin uzun yol yorgunluğu ve uykusuzluk nedeniyle hata yaptıklarına dikkat çeken Baybaba, D-100 kara yolunun devamı niteliğindeki bu güzergâhta yapılan çalışmanın Türkiye geneli hedefleriyle de örtüştüğünü vurguladı.
İçişleri Bakanlığı’nın “2050 yılında ölümlü trafik kazalarını sıfıra indirme” hedefini hatırlatan Baybaba, Erzincan genelinde 2024 yılına göre ölümlü kazalarda yüzde 45 oranında azalma sağlandığını belirtti.
Emniyetin ve karayollarının ortak çalışmasıyla alınan bu önlem, sadece Sakaltutan Geçidi’nde değil, kent genelinde trafik güvenliği açısından da örnek bir uygulama olarak değerlendiriliyor.