Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 15 Haziran'da gerçekleştirilen Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınavla ilgili ortaya atılan "şaibe" ve "sınavın iptal edileceği" yönündeki iddialara net ve sert bir dille yanıt verdi. Bakan Tekin, iddiaların tamamen asılsız olduğunu belirterek, başarılı geçen bir sınavın iptalinin kesinlikle gündemde olmadığını vurguladı.
"İddialar Asılsız, Emeklere Saygısızlık"
Türkiye Gazetesi'nden Esma Altın'ın haberine göre, Bakan Tekin muhalefet milletvekillerinin soru önergelerine verdiği yanıtta, LGS ile ilgili yayılan yanlış bilgilerin hem öğrencilerin hem velilerin hem de öğretmenlerin aylarca süren emeklerini hiçe saydığını belirtti. Başarılı bir şekilde gerçekleştirilen sınavın bu tür asılsız iddialarla gölgelenmeye çalışıldığını ifade etti.
Sınav Zorluk Analizi ve Sosyal Medya İddiaları
Sınavın "son yılların en zoru" olduğu yönündeki eleştirilerin de doğru olmadığını analizlerle ortaya koyan Bakan Tekin, yapılan ölçme değerlendirmelere göre sınavın zorluk seviyesinin son dört yılla benzerlik gösterdiğini ve güvenilirliğinin yüksek düzeyde olduğunu kaydetti.
Bakan Tekin, sosyal medyada en çok konuşulan iddiaları da tek tek çürüttü. "Diyarbakır'da 300 öğrencinin tam puan aldığı" şeklindeki söylentinin tamamen yalan olduğunu belirten Tekin, bu ilde tam puan alan öğrenci sayısının 10 olduğunu ve bu öğrencilerin de farklı okullardan çıktığını açıkladı. Benzer şekilde, "Bursa'da bir imam hatip ortaokulundan 36 öğrencinin tam puan aldığı" iddiasının da asılsız olduğunu, Bursa genelinde 17 farklı okuldan toplam 20 öğrencinin tam puan aldığını ve adı geçen okuldan hiçbir öğrencinin tam puan alamadığını rakamlarla ortaya koydu.
Soru Kitapçığı Görüntüleri Hakkında Açıklama
Bir gözetmen tarafından çekilip paylaşıldığı iddia edilen soru kitapçığı görüntülerine de değinen Bakan Tekin, bu görüntülerin Bakanlığın orijinal metinleri olmadığını ifade etti. Tekin, sınav binalarına görüntü kaydedici cihaz sokulmasının kesinlikle yasak olduğunun ve kurala aykırı davrananlar hakkında işlem yapıldığının altını bir kez daha çizdi.