Türk Telekom, 5G teknolojisine geçişte fiber altyapısının gücünü ve liderlik vizyonunu, Türkiye’nin sevilen komedyenlerinden Tolga Çevik’in rol aldığı yeni reklam filmiyle duyurdu. 16 Ekim’de gerçekleşen 5G ihalesinde stratejik frekansları alarak önemli bir adım atan şirket, abonelerine "en iyi müşteri deneyimini" sunmayı hedeflediğini açıkladı.

Türk Telekom Fiber Gücünü 5G ile Birleştiriyor
Reklam filmi, Türk Telekom’un Türkiye’nin en yaygın fiber altyapısı üzerindeki gücünü 5G teknolojisiyle buluşturma vizyonunu net bir şekilde ortaya koyuyor. Şirket, reklam yüzü olarak belirlediği Tolga Çevik'in yanı sıra, yönetmen Fırat Parlak'ın uyumuyla hem eğlenceli hem de bilgilendirici bir anlatım dili benimsedi. Reklamda özellikle, Türk Telekom’un baz istasyonlarının yüzde 55’inin fibere bağlı olduğu vurgulanarak 5G’de yaratılacak performans farkına dikkat çekiliyor.
İhalede Stratejik Adım: Abone Başına En Yüksek Kapasite
Türk Telekom, sektördeki 5G hazırlıklarındaki liderliğini tescilleyen bir adım atarak, 16 Ekim'de gerçekleştirilen 5G ihalesinde stratejik frekansları portföyüne kattı. Şirket, bu ihale sonuçlarına göre abone başına en yüksek kapasite kullanım hakkına sahip olduğunu açıkladı.
Türk Telekom Pazarlama ve Müşteri Deneyimi Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Özden, 1 Nisan itibarıyla başlayacak yeni iletişim çağında en iyi deneyimi sunma hedeflerini vurguladı. Özden, "Gerçekleştirilen 5G ihalesinde, tüm paketlerde planladığımız doğrultuda frekanslarımızı aldık. Türk Telekom olarak, müşteri başına en yüksek 5G kapasitesi ve en yüksek fiber istasyon oranıyla 5G’ye hazırız. Teknolojide yeni bir dönemin kapılarını aralayacak olan 5G’nin temel yapı taşı fiber altyapı oluşturuyor" ifadelerini kullandı.
Mobil Pazarda "Oyun Kurucu" Rolü
Zeynep Özden, 5G çağında da öncü rollerini sürdüreceklerini belirterek, şirketin mobil pazardaki güçlü büyüme ivmesine dikkat çekti. Türk Telekom’un sektörde sadece bir oyuncu değil, "oyun kurucu" konumunda olduğunu vurgulayan Özden, mobil numara taşıma pazarında elde edilen başarıları paylaştı:
Son dört yıldır (2025 itibarıyla) en çok tercih edilen operatör unvanı.
Son on iki ayda 2,5 milyonu aşan mobil faturalı net abone kazanımıyla hem kendi tarihlerinin hem de sektörün en yüksek artışı.
Özden, yeni reklam filmiyle ilgili olarak, "Yüzde 55’i fibere bağlı baz istasyonlarımızdan aldığımız güçle 5G’de fark oluşturacağımızı vurguluyoruz. Filmde, yeni dönemi simgeleyen ‘fiber istasyon’ söylemiyle hem teknolojik üstünlüğümüzü hem de yenilikçi yaklaşımımızı izleyiciyle samimi bir şekilde buluşturuyoruz" şeklinde konuştu.
Türk Telekom, güçlü altyapısı ve teknoloji birikimiyle Türkiye’yi geleceğe taşımaya ve 5G teknolojisinde kesintisiz, hızlı ve kaliteli deneyim sunma iddiasını sürdürmeye devam ediyor.