MONA LISA’NIN BİLİNMEYENLERİ
Tüm Zamanların Dahisi Leonardo da Vinci’den Şifreli Mesajlar
Değerli Okur,
Batı, Leonardo da Vinci’yi tam anlamıyla okuyamamıştır.
Eserlerini kategorik olarak incelediğimizde, Da Vinci’nin tabloları üç ana başlıkta ele alınabilir:
1. Deluge (Tufan) Tabloları
Bu tablolar, dini ve kozmik metaforların iç içe geçtiği çok katmanlı anlatımlardır.
Da Vinci, bu eserlerinde yalnızca resim değil, aynı zamanda dilsel bir kompozisyon da kurmuştur.
Resimlerin içine gizlenmiş kelimeler; Latince, Arapça, Farsça, Türkçe, Grekçe, İbranice, Fransızca ve İngilizce kökenlidir.
Bu tablolar dört yönlü bir anlam örgüsüne sahiptir; her açıdan okunabilen bir sembol sistemine dayanır.
Deluge serisinde geleceğe dair çeşitli bildirimler yer alır.
Örneğin, bu tabloların birinde 2023 Maraş Depremi rakamsal veriler ve yer adlarıyla birlikte önceden resmedilmiştir.
Ayrıca yaklaşık on kadar Deluge tablosunda Mustafa Kemal Atatürk’ün yaşamına dair sembolik anlatımlar bulunmaktadır.
Bu tablolardaki Atatürk yüz portreleri, bire bir gerçek fotoğraf portreleriyle örtüşmektedir.
Bir tabloda, “Mareşal” unvanı; Arap ve Latin harfleriyle, doğum ve ölüm tarihleriyle birlikte açıkça yer alır.
Batı, bu tabloların gizil anlamını sezmiş olsa da, henüz okuyamamıştır.
2. Mona Lisa ve Gizli Betimlemeler
Mona Lisa, biçimsel olarak Deluge tabloları arasında sayılmasa da,
arka planındaki doğa manzarası, gizli portreleri, kelimeleri ve betimlemeleri nedeniyle
bir Deluge nitelikli eser özelliği taşır.
Bu tabloda Atatürk, beş farklı biçimde betimlenmiştir:
üçü yüz portresi, biri beden portresi, biri ise aura portresi olarak karşımıza çıkar.
(Aura portresi hariç diğerleri kare içine alınarak tarafımızdan gösterilmiştir.)
Ayrıca Da Vinci, kendi portrelerini de aynı tabloya gizlemiştir.
Bu gizli portreler de kare içine alınarak gösterilmiştir.
Yüz ve arka plan üzerinde yer alan kelimeler numaralandırılmış,
açıklamaları ve anlam çözümlemeleri ayrı bir bölümde sunulmuştur.
Bugüne dek, bu gizli anlatımlar, semboller ve yazılar başka araştırmacılar tarafından okunamamıştır.
Gerçekliğe bağlı, dürüst ve objektif inceleme yapan herkes için bu bulgular,
yeni sanat tarihi literatürüne bizimle birlikte girecektir.
3. Anatomi ve Mühendislik Çizimleri
Batı’nın en iyi çözümlenebildiği Da Vinci kategorisi, mühendislik ve anatomi çizimleridir.
Ancak bu alan dışında kalan portre, toplumsal yaşam ve dini temalı eserlerdeki derin semboller
henüz tam anlamıyla çözülememiştir.