Milyonlarca öğrencinin ter döktüğü 2025 Liselere Geçiş Sistemi (LGS) maratonu sona ererken, gözler sınavın zorluk derecesi ve belirleyici testlerin hangileri olduğuna çevrildi. Konuyla ilgili ilk kapsamlı değerlendirmelerden birini yapan OFB Eğitim Kurumları Kurucusu, Uzman Eğitimci Onur Feridun Bozyiğit, sınavın şifrelerini çözdü. Bozyiğit'e göre bu yılki LGS, bilgiyi ezberleyenlerin değil, bilgiyi yorumlayan, sabırlı ve dikkatli öğrencilerin başarılı olacağı bir "strateji testi" niteliğindeydi.

Sıralamayı Değiştirecek İki Test: Matematik ve Türkçe

Uzman Eğitimci Bozyiğit, sınavın en belirleyici branşının yine Matematik olacağını vurguladı. "Formülü bilen değil, düşünen öğrenci başarılı olabildi," diyen Bozyiğit, "Günlük yaşamla ilişkilendirilmiş, çok adımlı işlemler içeren, dikkat ve işlem becerisini harmanlayan sorular vardı. 2023 ve 2024’e kıyasla görsel destekli, uzun çözüm isteyen sorular daha fazlaydı. Süre yönetimi zorlayan, seçici ve ayırt edici bir testti" ifadelerini kullandı.

Sivas'tan 5 öğrenciden 500 tam puan
Sivas'tan 5 öğrenciden 500 tam puan
İçeriği Görüntüle

Türkçe testinin ise öğrencilerin sabrını ve anlama becerisini ölçtüğünü belirten Bozyiğit, "Bu yıl Türkçe testinde anlam bilgisi öne çıktı. Öğrenciler, 2024'e göre daha uzun ve yoruma açık metinlerle karşılaştı. Bazı soruların soyut dili, öğrencilerin okuma hızını ve anlama süresini zorladı. Bu durumun, Türkçe net ortalamasında hafif bir düşüşe neden olabileceğini öngörüyoruz" dedi.

Fen Dengeli, Diğer Branşlar Sürprizsiz

Diğer branşları da değerlendiren Bozyiğit, Fen Bilimleri testinin kavramlara hâkimiyeti ve yorumlama becerisini ön plana çıkardığını, dengeli ama dikkat istediğini belirtti. İnkılap Tarihi, Din Kültürü ve İngilizce testlerinin ise genel olarak önceki yıllarla benzer yapıda, sürpriz içermeyen, kazanım odaklı ve öğrencileri zorlamayan bir yapıda olduğunu ifade etti.

"Sınav Değil, Strateji Testiydi"

Bozyiğit, 2025 LGS'nin genel felsefesini şu sözlerle özetledi: "Bu yılki LGS, sınavdan çok bir strateji testiydi. Bilgiyi ezberlemek değil, bilgiyi işler hâle getirmek önemliydi. Öğrencilerden sadece ne bildikleri değil, nasıl düşündükleri de ölçüldü. Bu sınavı yalnızca bilgiyle değil, sabır ve dikkatle çözen öğrenciler fark oluşturacak."

Kaynak: İHA