Sivas Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Din Psikolojisi Anabilim Dalı Araştırma Görevlisi Berra Ergül Sezen, Avrupa Birliği'nin COST Aksiyonu kapsamında yürüttüğü önemli projelerden biri olan CA23120 kodlu “Religious Identity, Bullying and Wellbeing at School: A Transnational Collaboration (ORBIT)” çalışmasında görev aldı.
Araş. Gör. Sezen, proje çerçevesinde oluşturulan “Religious Based Bullying and Diversity in Schools: Policies and Practices” başlıklı çalışma grubuna Türkiye’den katılan isim oldu. Bu grup, okullarda dini kimlik temelinde yaşanan zorbalık, dini çeşitliliğe karşı politikalar ve eğitim ortamlarında kapsayıcılığın artırılması gibi konularda araştırmalar yürütüyor.
Dini Kimlik, Zorbalık ve İyi Oluş Arasındaki Hassas Denge
Proje, Avrupa’nın farklı ülkelerinde dinî kimliğe sahip öğrencilerin okul ortamında yaşadığı damgalanma, akran zorbalığı ve toplumsal dışlanma gibi olumsuzlukları ele alıyor. Aynı zamanda, dinî kimliğin öğrencilerin bireysel ve sosyal iyi oluşuna katkısı da bilimsel çerçevede değerlendiriliyor.
Bu bağlamda, hem öğrenci hem aile hem de okul topluluklarının bu etkileşimlerden nasıl etkilendiği detaylı biçimde analiz ediliyor.
Avrupa Okullarında Dini Temelli Zorbalık Mercek Altında
Sezen’in yer aldığı çalışma grubu, Avrupa’daki farklı ülkelerde yaşanan din temelli gerginlik ve çatışmaları inceleyerek, okullarda yaygın olan dini temelli zorbalığın boyutlarını araştırıyor. Bununla birlikte, dini çeşitliliğe dair iyi uygulamalar ve entegrasyon politikaları da kıyaslanarak değerlendirmeye alınıyor.
Grubun amacı, bu tür sorunlarla mücadelede etkili olan mevcut araçları bir araya getirerek, Avrupa’daki okullarda daha kapsayıcı ve barışçıl eğitim ortamları oluşturulmasına katkı sağlamak.
Psikoloji ve İnancın Kesişim Noktasında Bilimsel Katkı
Araştırma Görevlisi Berra Ergül Sezen, daha önce çocuklarda saldırganlık gelişiminde ebeveyn tutumlarının rolü, kişilik bozukluklarında dini inançların etkisi gibi konularda akademik çalışmalar yürüttü. ORBIT projesinde yer almasının, özellikle psikolojik ve dini bağlamda özgün katkılar sunacağını ifade etti.
Sezen, projede elde edeceği verilerin, dinî kimlik, zorbalık ve iyi oluş üçgenindeki ilişkileri daha derinlemesine analiz etmeye imkân tanıyacağını vurguladı.
Uluslararası Akademik İş Birliğinde Türk İmzası
Bu tür uluslararası projelerde yer almak, Türkiye’den akademisyenlerin bilimsel arenada daha görünür olmasını sağlarken, eğitim politikalarına yön verecek stratejilere de katkı sunuyor. Sezen’in çalışmaları, sadece akademik çevrelerde değil, aynı zamanda karar verici mekanizmalarda da yankı bulması beklenen adımlar arasında yer alıyor.