Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, tüketicilerin en çok şikayet ettiği sektörleri açıkladı. Şahin, hizmet sektörünün şikayetlerde birinci sırada yer aldığını belirterek, "Hizmet sektörü birinci, bankacılık ikinci, abonelik hizmetleri ise üçüncü sırada geliyor" dedi.

TÜKETİCİ ŞİKAYETLERİ HER GEÇEN YIL ARTIYOR

Mahmut Şahin, tüketici şikayetlerinin her yıl arttığına dikkat çekerek, "Her sene önceki seneyi mumla arar hale geliyoruz.

Tüketici haklarına yönelik düzenlemeler her geçen yıl törpüleniyor ve bu durum şikayetleri artırıyor. Artık 'çok şükür bugün kandırılmadık' diye dua edecek hale geldik.

Tüketici hakem heyetlerine başvuruların önüne geçiliyor, yasal düzenlemelerle tüketicinin hak arama süreci zorlaştırılıyor" ifadelerini kullandı.

TÜRKİYE'DE HAK ARAMA ORANI YÜZDE 8

Türkiye’de tüketicilerin hak arama oranının yüzde 8 olduğunu belirten Şahin, "Yüz kişiden sadece 8’i hakkını arıyor. Ancak bu kişilerden sadece 4’ü hakkını alabiliyor.

Bu oran, haksızlıkların devam etmesine neden oluyor. Hak arama oranını artırmamız gerekiyor ki, karşı taraf haksızlık yapmaktan vazgeçsin" dedi.

EN ÇOK ŞİKAYET EDİLEN SEKTÖRLER

Şahin, en çok şikayet alan sektörleri sıralayarak, "Perakende sektörü hem mal satışı hem de hizmet noktasında şikayetlerin en yoğun olduğu alan.

Bankacılık sektörü ikinci sırada, abonelik hizmetleri ise üçüncü sırada yer alıyor. Ayrıca, güzellik merkezlerinde de ciddi şikayetler var.

Bu merkezlerde sağlıkla oynayan uygulamalar ve tüketiciyi kandırmaya yönelik sözleşmeler imzalatılıyor" diye konuştu.

TÜKETİCİLER HAKLARINI ARAMALI

Tüketicilerin haklarını aramaları gerektiğini vurgulayan Şahin, "Türkiye, tüketicilerin hak arama konusunda çok geride. Yüzde 8’lik oran, haksızlıkların devam etmesine neden oluyor.

Bu oranı artırmalıyız ki, karşı taraf haksızlık yapmaktan vazgeçsin. Gerek satış, gerekse hizmet noktasında tüketicilerin daha bilinçli ve aktif olması gerekiyor" dedi.

Kaynak: İHA