İç Anadolu’yu Karadeniz’e bağlayan en önemli geçiş noktalarından biri olan Geminbeli Geçidi üzerindeki Geminbeli Tüneli, 12 yılı aşkın süredir tamamlanamayan yapımıyla sık sık gündeme geliyor. 8,6 kilometre uzunluğundaki tünelin, bu yıl sonunda hizmete açılması bekleniyor.
2013 yılında Bayburt Group tarafından temeli atılan tünel, Sivas’ın Zara ve Suşehri ilçeleri arasında, ulaşımın özellikle kış aylarında güvenli şekilde sağlanması amacıyla projelendirilmişti. Ancak geçen yıllar içinde, yüklenici firma değişiklikleri, yeniden yapılan ihaleler ve zaman zaman tamamen duran çalışmalar nedeniyle proje adeta yılan hikayesine döndü.
Yıl Sonu Hedefi Yine Masada
Karayolları 16. Bölge Müdürü Yusuf Yaşar Öcal, sanayi kuruluşlarının düzenlediği istişare toplantısında yaptığı açıklamada, Geminbeli Tüneli’nin 2025 yıl sonuna kadar tamamlanmasını umut ettiklerini belirtti.
Öcal, “Hedefimiz tüneli bu yıl içerisinde yetiştirmek. Bazı aksaklıklar olmasına rağmen çalışmalarımız sürüyor. Yıl sonuna kadar tamamlamayı ümit ediyoruz,” ifadelerini kullandı.
Ayrıca Çamlıbel geçidinde de ihale sürecinin devam ettiğini belirten Öcal, ihale sonuçlandıktan sonra yer teslimi ve temel atma töreninin yapılacağını söyledi.
Bölge İçin Stratejik Öneme Sahip
Geminbeli Tüneli, sadece Zara ile Suşehri’ni birbirine bağlamayacak. Aynı zamanda İç Anadolu’yu Karadeniz’e, dolayısıyla Karadeniz’i de Akdeniz’e bağlayan önemli bir ulaşım hattının parçası olacak. Bu yönüyle projenin, bölgesel kalkınma üzerinde doğrudan etkisi olacağı değerlendiriliyor.
Yüksek rakımı ve ağır kış şartlarıyla bilinen Geminbeli Geçidi, sürücüler için zaman zaman hayati riskler taşıyan bir geçiş noktasıydı. Tünelin devreye girmesiyle birlikte bu risklerin önemli ölçüde azaltılması bekleniyor.