Sivas’ta düzenlenen Liseler Arası TEKNOFİKİR Proje Yarışması, bu yıl da genç mucitlerin heyecanına sahne oldu. Yarışmaya “HEM-STOP” adlı yenilikçi projeleriyle katılan M.Kemal Atatürk Sağlık Meslek Lisesi öğrencileri, 232 proje arasından sıyrılarak birincilik elde etti.
Proje; Sağlık Hizmetleri Alan Şefi ve Proje Danışmanı Aişe Gül Yıldız Poyraz rehberliğinde, 11. sınıf öğrencileri Aleyna Cücen, Merve Naz Işık ve Gizem Akdağ tarafından hazırlandı. Yaklaşık yedi ay süren titiz bir çalışmanın ürünü olan proje, özellikle sağlık alanındaki farkındalık ve çözüm odaklı yaklaşımıyla jüri üyelerinin beğenisini topladı.
HEM-STOP Projesi, kan transfüzyonu yapılan hastalarda gelişebilecek erken komplikasyonları tespit ederek sesli ve ışıklı uyarı veren, aynı zamanda transfüzyonu otomatik olarak durduran bir sistem sunuyor. Vücut ısısına duyarlı olarak tasarlanan sistem, ani değişiklikleri fark edip hemşire müdahalesine gerek kalmadan transfüzyonu durdurabiliyor. Bu yönüyle sağlık alanında ilk kez böyle bir sistemin geliştirildiği belirtildi.
HEM-STOP adlı projeyle adeta sağlık alanında ezber bozan öğrenciler, yarışmaya başvuran 232 proje arasında finale kalan 20 proje içinden birinci seçilerek büyük bir başarıya imza attı. Okul yönetimi ve öğretmenleri, öğrencilerin bu süreçte kazandıkları tecrübe, özgüven, ekip çalışması ve problem çözme becerilerinin onların geleceğine ışık tutacağını belirtti.
Okul Müdürü Savaş Korkmaz yaptığı açıklamada şu sözlere yer verdi:
“Sivas Ticaret ve Sanayi Odası'nın katkılarıyla, İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen bu anlamlı yarışmaya sağlık temalı HEM-STOP projemizle katıldık. Büyük bir emek ve hazırlık süreci sonucunda birinciliği elde etmenin haklı gururunu yaşıyoruz. Danışman öğretmenimiz ve öğrencilerimizi yürekten kutluyorum.”
Elde edilen bu başarı; M.Kemal Atatürk Sağlık Meslek Lisesi’nin sadece mesleki eğitimde değil, aynı zamanda proje kültürü ve yenilikçilik alanında da ne denli güçlü bir vizyona sahip olduğunu bir kez daha gösterdi. Okul, öğrenci odaklı eğitim anlayışıyla, geleceğin sağlık profesyonellerini hem teknik hem de toplumsal katkı bilinciyle yetiştirmeye devam ediyor.
Bu anlamlı birincilik, gençlerin bilime olan inancını ve üretkenliğini bir kez daha ortaya koyarken, yeni projeler için de ilham kaynağı oldu.