Sivas Cumhuriyet Üniversitesi (SCÜ), eğitim bilimleri alanında Türkiye çapında ses getirecek bir başarıya imza attı. Milyonlarca öğrenci ve öğretmeni ilgilendiren "sınıf içi değerlendirme ve not verme" süreçlerinde adaleti sağlamayı hedefleyen öncü bir proje, Türkiye'nin en prestijli bilim kurumu olan TÜBİTAK tarafından desteklenmeye layık görüldü.
Türkiye'de Bir İlk: 'Adil Değerlendirme' Projesi
SCÜ Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Serkan Buldur'un liderliğinde ve Eğitim Bilimleri Enstitüsü Doktora öğrencisi Abdulkadir Baygül'ün araştırmacı olarak görev alacağı proje, basit bir sorunun peşine düşüyor: "Fen Bilimleri derslerinde yapılan sınavlar, verilen notlar ve değerlendirmeler her öğrenci için ne kadar adil?"
"Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Adil Sınıf Değerlendirme Uygulamalarına İlişkin Algılarının ve Görüşlerinin İncelenmesi" başlığını taşıyan bu çalışma, Türkiye'de ölçme ve değerlendirme alanını "sosyal adalet" kavramıyla birleştiren ilk ve öncü çalışmalardan biri olma özelliği taşıyor. Proje, öğretmenlerin bu konudaki mevcut algılarını ve uygulamalarını derinlemesine inceleyerek, eğitimde fırsat eşitliğine katkı sunmayı amaçlıyor.
TÜBİTAK'tan Tam Not
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) Araştırma ve Destek Programları Başkanlığı (ARDEB), projenin önemini ve bilime sunacağı katkıyı tescil ederek destekleme kararı aldı. Bu destek, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi'nde yürütülen akademik çalışmaların ulusal düzeydeki kalitesini bir kez daha gözler önüne serdi.