Türkiye'nin demiryolu sanayisindeki yerli ve milli atılımlarına bir yenisi daha eklendi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, Eskişehir'de düzenlenen TÜRASAŞ Araç Teslim Töreni'nde yaptığı konuşmada, E5000 milli elektrikli lokomotifin yüzde 100 yerli ve milli sürüş ve kontrol sistemleriyle bir ilke imza attığını müjdeledi. Bu tarihi başarıda, TÜRASAŞ'ın Eskişehir ve Sakarya'nın yanı sıra Sivas'taki üretim tesislerinin de payı olması, heyecanı katladı.
Milli Gurur E5000 Raylarda: Sivas'ın da Katkısıyla Tarihi Anlar!
Bakan Uraloğlu, Yüksek Hızlı Tren ile geldiği Eskişehir'de ilk olarak Hasanbey Lojistik Merkezi’ndeki törene katıldı. Burada yaptığı konuşmada, TÜRASAŞ'ın Sivas, Eskişehir ve Sakarya'daki tesislerinde tamamen yerli mühendislik ve iş gücüyle üretilen araçların, Türkiye’nin demiryolu sanayisindeki liderliğini perçinlediğini vurguladı. Uraloğlu, "Eskişehir’deki tesislerimizde üretilen E5000 milli elektrikli lokomotifimiz, araç sürüş ve kontrol sistemlerinin yüzde 100 yerli ve milli olarak tasarımı ve üretimiyle bir ana hat lokomotifi için ilk kez yapılmıştır," diyerek bu alandaki kararlılığın altını çizdi. Konuşmaların ardından demiryolu çalışanları, Bakan Uraloğlu'na milli lokomotifin anahtarını ve Avrupa Birliği Demiryollarında Karşılıklı İşletilebilirlik (TSI) sertifikasını takdim etti. Bakan Uraloğlu'nun onayı ve coşkulu konfetiler eşliğinde milli lokomotif, merkezden ilk hareketini gerçekleştirdi.
Demiryolu Ağı 2028'de 17 Bin 500 Kilometreye Ulaşacak: Sivas Bu Ağın Neresinde?
Demiryollarının güvenli, düşük maliyetli ve hızlı bir ulaşım modu olarak Türkiye'nin ekonomik ve sosyal hayatının ötesinde, tarihi ve stratejik bir öneme sahip olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, Asya ile Avrupa arasında, Çin’den Londra’ya kadar uzanan demir ipek yolunun orta koridorunda yer alan ülkemizin uluslararası yük ve yolcu taşımacılığındaki kilit rolüne dikkat çekti.
"Bu gerçekten hareketle Sayın Cumhurbaşkanımız liderliğinde Demiryollarını 2002 yılından itibaren başlattığımız gelişim hamleleriyle devlet politikası olarak ele aldık ve öncelikli sektör olarak belirledik," diyen Uraloğlu, 2002'de yaklaşık 11 bin kilometre olan demiryolu ağının bugün 2 bin 251 kilometresi Yüksek Hızlı Tren hattı olmak üzere 13 bin 919 kilometreye ulaştığını bildirdi. Bu başarıyla Türkiye'nin, Avrupa’nın 6'ncı, dünyanın ise 8'inci yüksek hızlı tren işletmecisi konumuna yükseldiğini ifade etti.
Bakan Uraloğlu, konuşmasında iddialı hedefleri de sıraladı: "Şu anda; Halkalı - Kapıkule, Ankara-İzmir, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep ve Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Hatları gibi çok önemli demiryolu projelerinin yapımlarına da devam ediyoruz. Demiryolu ağımızı 2028’e kadar 17 bin 500 kilometreye yükseltmeyi hedefliyoruz." Bu devasa ağın genişlemesi ve modernizasyonu, TÜRASAŞ'ın Sivas gibi üretim merkezlerinin önemini daha da artıracak ve bölgesel kalkınmaya da ivme kazandıracak.