Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü, sahte ürünlerle mücadelede kritik bir adımı sessiz sedasız hayata geçirdi. Tütün mamulleri ve alkollü içeceklerde kullanılan bandroller, yeni nesil güvenlik teknolojileri ile tamamen yenilendi. Yapılan değişiklik, hem tüketiciyi korumayı hem de devletin vergi kayıplarının önüne geçmeyi hedefliyor.
Zorunlu bandrol uygulaması bulunan alkollü içecekler, tütün mamulleri, makaron ve yaprak sigara kağıtları için hazırlanan yeni bandroller, teknolojik gelişmeler doğrultusunda yeniden tasarlandı. Kademeli geçiş planı kapsamında hayata geçirilen uygulamayla birlikte, piyasada belirli bir süre eski ve yeni bandrollü ürünler yan yana bulunabilecek.

Darphane’den yapılan açıklamaya göre, dünyada ilk kez banknot mürekkep teknolojisi kullanılarak üretilen bu bandroller, sahteciliğe karşı üst düzey koruma sağlıyor. Banknotlarda kullanılan özel mürekkep yapısı sayesinde bandrollerin kopyalanması neredeyse imkânsız hale geliyor. Gelişmiş tasarım detayları, sahte ürünlerin ayırt edilmesini kolaylaştırırken tüketici güvenliğini de artırıyor.
Yeni nesil bandrollerin dikkat çeken bir diğer özelliği ise güvenlik unsurlarının artırılması ve renk farklılaştırılması oldu. Buna rağmen yeni bandroller, mevcut uygulamayla uyumlu olacak şekilde eski bandrollerle aynı ölçülerde üretildi. Böylece üretici ve satıcılar açısından teknik bir uyum sorunu yaşanmasının önüne geçildi.
Yetkililer, geçiş süreci tamamlanana kadar piyasada her iki bandrol türünün de bulunmasının normal olduğunu vurgularken, yeni uygulamanın özellikle kayıt dışı ekonomiyle mücadelede önemli bir rol üstleneceğine dikkat çekiyor. Aynı zamanda tüketicilerin sahte ve kaçak ürünlere karşı daha güçlü bir şekilde korunması amaçlanıyor.