Türkiye genelinde yaşanan ekonomik dalgalanmalar, Sivas’ın emektar taksici esnafını da derinden etkiliyor. Sivas'taki taksiciler, bir yandan artan maliyetlerle, diğer yandan şehrin değişen ulaşım alışkanlıklarıyla mücadele ediyor. Özellikle kış mevsiminin yüzünü göstermesiyle birlikte işlerin açılmasını bekleyen esnaf, umduğunu bulamadı. Soğuk havaya rağmen vatandaşın tercihini toplu taşıma veya yürümekten yana kullanması, duraklardaki bekleyişi hüzünlü bir hale getirdi.
Kış "Durgunluk" Getirdi
Sivas Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) tarafından 21 Mayıs 2025’te yürürlüğe giren tarifeyle açılış ve kilometre ücreti 50 TL’ye, indi-bindi ise 130 TL’ye yükseltilmişti. Ancak bu artış, "evdeki hesabı çarşıya uydurmadı." Sivas’ın coğrafi olarak birbirine yakın lokasyonlardan oluşması ve her yerin yürüme mesafesinde olması, fiyat artışıyla birleşince taksiye olan talebi azalttı. Kışın gelmesiyle normalde artması beklenen iş yoğunluğu, halk otobüslerine kaydı.
Kazançlar Asgari Ücretin Altında Kaldı

Dışarıdan bakıldığında "işler yolunda" gibi görünse de madalyonun diğer yüzü oldukça karanlık. Bir taksicinin aylık brüt kazancı 30 bin TL bandında seyretse de; yakıt, bakım, sigorta ve durak giderleri düşüldüğünde elde kalan net rakam 16 - 18 bin TL civarına geriliyor. Bu tablo, direksiyon sallayan bir esnafın, mevcut asgari ücretin bile altında bir gelirle ailesini geçindirmeye çalıştığını acı bir şekilde gözler önüne seriyor.
Meslek Tarihe Karışma Tehlikesiyle Yüz Yüze
Sivaslı taksiciler, özellikle kısa mesafe ve indi-bindi ücretleriyle ayakta durmaya çalışan sektör, kışın getirdiği ek maliyetler ve düşen taleple birlikte "kontak kapatma" sinyalleri veriyor. Kalıcı ve yapıcı çözümler üretilmezse, Sivas sokaklarındaki sarı taksilerin sayısı giderek azalabilir ve bu köklü meslek grubu şehirde tarihe karışma riskiyle karşı karşıya kalabilir.