Böyle bir konuyu gündem gereği yazmak istemezdim. O masum yavruların uğradığı felaketler mahallî bir hadise değildir. Bütün dünyada ve mutlaka tam seferberlik hâli gerektiren bir ahlaksızlık söz konusudur. İdam cezası getirilince, suçlu hadım edilince namussuzluklar son bulmayacaktır; çünkü sosyal bir zemini vardır. Bu olayları sınıflara, cehalete filan dayandırma cehaleti de bir son bulsun. Ahlaksızlıkla, birilerinin birilerini işaret etmesiyle mücadele edilmez, dikkatleri sokağa hâkim ?hayat tarzı? üzerine yoğunlaştırmalıyız.
Medyaya düşen olaylar ve özellikle çocuk istismarı söz konusu olduğunda, ahlakçı söylem ?reyting? yapmış oluyor. Güzel ahlak, cüzlere ayırarak değil, bir bütün olarak ele alınır. Alt düzey imkânlara sahip olan ahlaksızlarla, gelir düzeyi öyle ya da böyle yüksek olanların ahlaksızların aynı anda telif edilmesi lazım. Çocuk taciz, tecavüz ve cinayetlerinde ahlaksızlığın zeminini kaybettiren bir nefret ve duygusallık hâkim oluyor. Konunun sadece cinsel sapkınlıkla sınırlandırılması da kirliliğin boyutlarını anlamamıza engeldir. İçgüdüleri kâra çevirmek için her yolu deneyen tüketim ahlakı, her şeyi değersizleştiriyor.  
Güzel Ahlak´ın meşru gösterdiği sınırları hayata geçirmemiş bir toplumda yasalar, sadece kabilelerin yahut halkların vicdanını rahatlatma aracıdır. Çocuk istismarı, genel insan istismarının dikkat çekici boyutudur. ?Eskiden nasıldı?? sorusu iğrenç bir sorudur; çünkü ?şimdi? içinde yaşıyoruz. Modern Çağ, ahlaksızlığı cezalandırarak paçayı kurtaran ?yönetim? anlayışının çağıdır. ?Ahlaksızlıkla mücadele? polis eşliğinde bir törene çevrilmiştir. Kitlesel tatmin, kabilelerin ve halkların tatmininden teknik olarak daha yüksek bir infazla bütünleşmiştir.
Devletler, ?ahlaksızlık?ı, tıpkı bir ekonomik krizi yönetir gibi yönetmekten daha fazlasını yerine getirmelidir. ?Maarif? ise tek anahtar kavram; ince ve derin kavrayışlar gerektiren tek alandır. ?Ahlaksızlıkları yönetmek? hastalığından kurtulmaya tüm insanlığın ihtiyacı var. Seferberlik hâli derken, demek istediğim şey umarım anlaşılmıştır. ?Güzel Ahlak? üstüne tarifler, tarifeler, tartışmalar açmak ise kitlesel tatminin başka bir boyutudur.