Eğitim kalitesi istenilen nitelikte değil, müfredat, eğitimin içeriği ile öğrenci, öğretmen, veli ve okul ilişkilerinde yaşanan sorunlar çok büyük.
İnsan yetiştirmede ana unsur olan değerler eğitimin yeterli düzeyde verilmiyor, müfredat hayata ve geleceğe gençleri hazırlamada yetersiz, sınav odaklı öğrenme öğrencileri genellikle sayısal alanlara yönlendiriyor, sosyal, sportif ve kültürel yönelim azaldı, madde ve internet bağımlılığı ciddi bir tehlike, engelli öğrencilerin karşılaştıkları güçlükler ve okul yönetici atamalarındaki müdahaleye açık noktalara can sıkıcı.
İlimizin eğitim altyapısı olarak okul, derslik ve diğer donanımları ile eğitim materyalleri, kitap, interaktif tahta, laboratuvar, atölye, kütüphane ve Fatih Projesi gibi alanlarda yeterli düzeyde olması ve öğretmen sayısının ülke geneline göre yüksek olması bir avantaj olarak görülebilir.
İl genelinde ikili eğitimin nerede ise kalmaması, sınıf başına düşen öğrenci sayısı ve öğretmen sayısının yeterliliği, il merkezinde iki tane üniversitenin olması ilin eğitim altyapısı olarak önemli bir fırsat.
Eğitimde öğrencilerimizin akademik başarı ve sosyal yönleriyle birlikte özellikle, millî ve manevi değerlerle yoğrulmuş bir müfredat ile eğitim görmeleri, aile içi eğitime, değerler eğitimine ve sosyal ve sportif etkinliklere önem verilmesi gereklidir.
İlimiz sanayisi ve OSB’deki iş alanlarına ihtiyacı doğrultusunda eleman yetiştiren Meslek Lisesi ve Meslek Yüksek Okullarında gerekli bölümlerin açılması gençlerimizin istihdamı ve sanayicimizin eleman temini açısından çok önemli.
Ayrıca, öğrencilerin yeteneklerinin tespiti ve takibi için veri tabanı kurulması, gençlerin yeteneklerinin kayıt altına alınması, üniversite sınavlarında ilk sıralarda (ilk 5000 içinde) kazanan öğrencilerin Sivas Cumhuriyet Üniversitesini ve yeni üniversiteyi tercih etmelerini sağlayacak çalışmaların yapılması gerekli.
Araştırma yapma kültürünün yükseköğretim öğrencilerine kazandırılması, öğrencilerin bilimsel çalışmalarına destekler verilmesi, yabancı dil öğrenimine önem verilmesi, akademik personel sayısı ve nitelikleri ile doktora programlarının artırılması, ar-ge çalışmalarına önem verilerek eğitimcilerden ve akademisyenlerden ar-ge birimi kurulları oluşturulmalı.
Gençlerimizin dijital ve madde bağımlılığı, mesleki beceri kazanmaları, akademik başarıya ulaşmaları millî ve manevi değerlerine bağlı olarak yetişmeleri önündeki sorunların çözümü için başta aile ve eğitim kurumlarımızın çabasının yeterli düzeyde destek görmediği bir gerçek.
Yine bu konuda görev yapan Gençlik Merkezlerinin sayısının ve buralarda gençlerimize yönelik yapılan projelerin azlığı ve bu projelerde gerekli ciddiyetin gösterilmemesi, eğitim almış olan gençlerin istihdamının yetersiz olması, ilimizin gençlik konusundaki sorunlarının başında yer alıyor.
Gençliği spora ve spor etkinliklerine yönlendirmedeki çalışmaların yetersizliği, amatör ve profesyonel anlamda ileriye dönük adımlar atılmaması, ilimiz gençliğinin ve sporunun sorunları arasında yer almaktadır.
İlimizde, öncelikli spor dallarını kapsayacak şekilde kaliteli ve kullanışlı sporcu eğitim merkezinin kurulması, yamaç paraşütünün geliştirilmesi, gençler için ar-ge merkezleri, teknoloji kulüpleri, sinema ve tiyatro izleyici sayısının artırılması gerekiyor.
Uygun bir alana “Çok Katlı Antrenman Salonları” yapılmalı, kalifiye antrenörlerle desteklenmeli ve ferdi branşlarımız antreman yükünün kaldırılması, Yıldızdağı Kış Sporları Merkezinde gençlerin ve halkın daha fazla yararlanması için sosyal tesislerin inşa edilmesi bu manada önemlidir.
Eğitimin eğitilmesi, eğitimin her manada verilmesi insanoğlu var oldu var olalı en büyük sorunu. Ama çağ değişiminin una etkisini bir türlü göremiyoruz.
Sorun da bu olsa gerek…