Suşehri Sağlık Yüksekokulu, yeni dönemde güçlü bir vizyonla yoluna devam ediyor. Kurumun içinden gelen ve ilçeye yabancı olmayan bir ismin müdür olarak göreve başlaması, okul ile ilçe arasındaki bağları daha da güçlendirmiş durumda. Biz de yeni müdür Dr. Öğretim Üyesi Arzuhan ÇETİNDAĞ ÇİLTAŞ ile bir araya gelerek hem mevcut durumu hem de geleceğe yönelik hedefleri konuştuk.
İşte ilçeye ve yüksekokula dair umut veren açıklamalar…
1. Sayın Müdürüm, Suşehri artık sizi konuşuyor. Bu ilçeye ve yüksekokula dair ilk izleniminiz ne oldu?
Suşehri, akademik hayatımda ilk görev yerim olması nedeniyle gönlümde her zaman özel bir yere sahip. Beş yıl önce bu kurumdan ayrılmış olsam da, şimdi yeniden ve bu kez müdür olarak dönmek benim için büyük bir onur ve gurur kaynağıdır. Kurumun dışından değil, bizzat içinden biri olarak bu göreve atanmak ise ayrı bir anlam taşımaktadır. Kurumun dinamiklerini ve Suşehri halkının yapısını yakından bilen biri olarak, ihtiyaçları ve beklentileri doğru analiz edip bu doğrultuda projeler geliştirmek benim için önemli bir avantaj olacaktır. Suşehri halkı son derece misafirperver, gelişime ve değişime açık bir yapıya sahip. En önemlisi de yüksekokulumuza gerçekten değer veriyor ve sahip çıkıyor.
2. Bu göreve sadece yönetici olarak değil, bir misyon yüklenmiş kişi olarak baktığınız oluyor mu?
Tabii ki. Bu görevi sadece yönetsel bir sorumluluk olarak görmüyorum. Aynı zamanda bölgenin genel bir değerlendirmesini yaparak ihtiyaçları belirlemek ve bu doğrultuda çözüm odaklı adımlar atmak gerektiğine inanıyorum. Bu bakış açısı, doğal olarak yeni projeler üretmeyi, iş birlikleri geliştirmeyi ve yüksekokulumuzu daha ileriye taşıyacak stratejiler oluşturmayı da beraberinde getiriyor.
3. Suşehri Sağlık Yüksekokulu’nun şu anki durumunu nasıl değerlendiriyorsunuz? Eğitim kalitesi, fiziki koşullar ve akademik kadro açısından güçlü ve geliştirilmesi gereken yönleri neler?
Eğitim kalitesi açısından özverili bir akademik ve idari kadroya sahibiz. Ancak kadromuzu daha da güçlendirmek ve alan çeşitliliğini artırmak önemli hedeflerim arasında. Fiziki koşullarda da geliştirilmesi gereken yönlerimiz mevcut. Özellikle modern laboratuvarlara ve öğrencilerin sosyal yaşamlarını destekleyecek alanlara ihtiyaç duyuyoruz. Öğrencilerimizin hem teorik hem de pratik anlamda donanımlı bireyler olarak mezun olabilmeleri için bu eksiklikleri gidermeye yönelik kapsamlı iyileştirme çalışmaları planlıyoruz.
4. Yeni dönemde okul-şehir iş birliğini güçlendirmek adına özel projeleriniz olacak mı?
Evet, okul-şehir iş birliğini güçlendirmek amacıyla hem yerel yönetimle hem de sağlık kuruluşlarıyla ortak projeler yürütmeyi hedefliyoruz. Toplum sağlığına yönelik eğitim seminerleri, gönüllülük çalışmaları ve öğrenci destekli sosyal sorumluluk projeleri planlarımız arasında yer alıyor. Bu projeler, hem öğrencilerimizin pratik deneyim kazanmalarını sağlayacak hem de Suşehri halkına fayda sunacaktır.
5. Suşehri’nin sağlık alanında bir cazibe merkezi haline gelmesi mümkün mü? Bu nasıl başarılır?
Gerçekçi olmak gerekirse, yüksekokulumuzun merkeze uzak olması ve hastanenin öğrencilerimizin klinik uygulamaları için yeterli altyapıya sahip olmaması, bu hedefe ulaşmayı zorlaştırıyor. Ancak hiçbir şey imkansız değildir. Bu hedefe kısa vadede ulaşamayacak olsak da, nitelikli sağlık profesyonelleri yetiştirerek, yerel sağlık hizmetlerine katkı sunarak ve akademik destekle bölgedeki sağlık altyapısını güçlendirerek bu hedefi zamanla gerçekleştirebiliriz. Yüksekokulumuz, bilimsel çalışmaları ve topluma yönelik uygulamalarıyla bu sürecin öncüsü olabilir.
6. Öğrencilerin sosyal ve kültürel olarak da gelişebileceği bir kampüs ortamı hedefliyor musunuz?
Kesinlikle. Akademik gelişim kadar sosyal ve kültürel gelişimi de çok önemsiyorum. Göreve başlayalı henüz 3 ay gibi kısa bir süre olmasına rağmen, yüksekokulumuzun çevre düzenlemesini Belediye Başkanımızın desteğiyle yapmaya başladık. Öğrencilerin keyifli zaman geçirebileceği ve nefes alabileceği güzel bir kampüs ortamı oluşturmak, önceliklerimiz arasında yer alıyor. Bu ortam, öğrencilerimizin hem akademik hem de kişisel gelişimlerine katkı sağlayacak.
7. Suşehri’nin bir üniversite kenti kimliği kazanması için neler yapılmalı sizce? Yüksekokul bu sürece nasıl katkı sunabilir?
Önceki sorularda da belirttiğim gibi, Suşehri’nin bazı coğrafi ve altyapısal dezavantajları bulunuyor. Ancak bu zorlukları avantaja dönüştürmek için stratejiler geliştirebiliriz. Bu süreçte yalnızca yüksekokulumuz değil, kardeş kurumumuz Timur Karabal Meslek Yüksekokulu’nun da desteği büyük önem taşıyor. Üniversite kenti kimliğinin oluşabilmesi için öğrenci dostu bir şehir yapısının kurulması, sosyal ve kültürel etkinliklerin artırılması gerekmektedir. Yüksekokul olarak biz de öğrenci sayısını artırmak, akademik çeşitliliği sağlamak ve şehrin kültürel yaşamına katkı sunacak faaliyetlerle bu sürece destek olabiliriz.
8. Okulumuzun ulusal ve uluslararası düzeyde tanınırlığını artırmak adına hedeflediğiniz akademik ya da bilimsel çalışmalar var mı?
Evet, bu konu benim ve çalışma arkadaşlarım için çok önemli. Disiplinlerarası projeler ve uluslararası iş birlikleri oluşturmak önceliklerimiz arasında. Öğrencilerimizin ve akademik kadromuzun yurtdışı deneyimleri kazanmasını sağlayacak Erasmus+ ve benzeri programlarla görünürlüğümüzü artırmak istiyoruz. Ayrıca yayın sayısını ve kalitesini geliştirmek adına akademisyenlerimize her konuda destek sağlamaktayız.
9. Son olarak, Suşehri halkına ve yerel yönetime bir mesajınız var mı? Bu yeni dönemde nasıl bir destek bekliyorsunuz?
Açıkçası, yerel yönetimin, iş insanlarının ve halkın desteği bizim için çok önemli. Yerel yönetimden ve Suşehri’li iş insanlarımızdan ise özellikle fiziki altyapı ve öğrenci yaşamına yönelik destekler konusunda iş birliği bekliyoruz. Hep birlikte Suşehri’ni eğitim ve sağlıkta örnek bir merkez haline getirebiliriz.
10. Bu görevi tamamladığınızda geriye dönüp baktığınızda kendiniz için nasıl bir anlam yüklemiş olmayı umuyorsunuz?
Bu görev benim için sadece bir yönetim pozisyonu değil, bir iz bırakma yolculuğu. Görev sürem sonunda geriye dönüp baktığımda, Suşehri Sağlık Yüksekokulu’na değer katmış, burada eğitim alan gençlerin hayatına dokunmuş biri olmayı diliyorum.
Ancak bu süreçte en önem verdiğim şey, bireysel başarı değil, ekip ruhuyla ilerlemek olur. Çünkü ben değil, biz anlayışıyla hareket ettiğimizde gerçek anlamda büyüyebileceğimize inanıyorum. Kurumsal aidiyeti güçlendirmiş, herkesin kendini değerli hissettiği bir okul bırakabilmek benim için en büyük anlam olacak. Başarı sadece rakamlarla değil, insanların gönlünde nasıl yer ettiğinizle ölçülür. İşte ben bu gönülden başarıyı hedefliyorum.
Yeni müdürün sözleri, Suşehri’nin yükseköğretimde yeni bir ivme yakalayacağının işareti. Hem akademik hem de toplumsal projelerle ilçenin eğitim vizyonuna katkı sunulması hedefleniyor. Bu yolda atılacak adımların yalnızca okulun değil, tüm Suşehri’nin gelişimine katkı sağlayacağına inanıyoruz.