Hekimliğin hikmetinden sual olunmaz doğru bir cümledir. Hekim nihayetinde hikmet sahibi demektir, doktor ayrı. 2 bin 500 yıl önce Hipokrat dönemi öncesidir Hekim, hem de Lokman olanı: Lokman Hekim…

Lokman Suresi’nde oğluna olan öğüdünde esasında toplumun psikolojisini düzeltmeye, ruhsal dengesini oluşturmaya çalışan bir hikmetle karşılaşan bizler hikmet ile elde edilmek istenen ölümsüzlük iksirini daha iyi anlayabiliyoruz.

***

Hipokrar yemini uluslararası boyutta herkesin dilinde olan doktorları bağlayıcı bir unsurdur. Amaç bellidir, doktorların tanımı, yanıtımı ve işleyişinde etkin söylem, çağ değiştikçe kendini yenilemek zorunda da kalmıştır. Mesela kürtajın meşruluğunda artık bu kasemin dile getirilmemesi gibi!!!

***

Yemin ayrı gerçek ayrı derseniz söyleyecek sözüm yok, hayatın gerçekleri acıdır nihayetinde. Bazen dilek ve temenniler yerini bulmaz, sıkıntılar herkesi avucunun içine alır.

Ülkemiz malumumuz üzere son yıllarda ekonomik manada büyük sıkıntılar yaşamaktadır. Herkesi, her kesimi içine alan bu buhranlar anında doktorlar da haklı şikayetlerini dile getirmek istediler, hasta kabul etmeyerek. Düşünebiliyor musunuz, hasta kabul etmeyerek!!!

Diş Hastanesi geçtiğimiz hafta Perşembe ve Cuma günü bu eylemlerini gerçekleştirdiler. Hasta kabul etmediler ve sadece 2 doktor vardı, o da randevulu hastalarına bakmak için. Acil olarak gidenlere bile bakılmamış, hatta Sorgun’dan gelen bir hastayı bile kapıdan içeri almayarak kabul etmediklerini gelen hastalara örnek göstererek kabul etmediler.

Doktorla görüşmek isteyen hastalara bile müsamaha etmeyen güvenlik görevlileri kendilerine iletilen emri hakkıyla yerine getirirken, acil gelmek zorunda kalan hastaları tahmin edebiliyorsunuz.

Herkes haklı, doktor talebinde haklı, hasta şifa bulma talebinde haklı ama acaba doktorlar eylemlerini böyle mi yapmak zorundaydı? Taleplerin bu şekilde yerine getirilmesi acaba çok etik mi? Hadi Lokman Hekimi bilmeyebilirler de, Hipokrat bu noktada nerede?

Vatandaşların hastaneden geri dönerken “Yetiş ya Hipokrat!” dediğini mi zannetti doktorlar, yoksa başka mercilere zarfsız pulsuz şikayetlerini görebildiler mi?

Talepler böyle iletilmez, vatandaşlar çal garibe çul garibe muamelesine tabii tutulmamalıdır. Herkes vatandaşlar üzerinde kazanım derdinde olursa sonuç nereye varacaktır!

Hükümet yükü vatandaşa yüklerken, vatandaşı zamlarla ezerken, hizmet sektörü hiç olmazsa merhamet etmeli değil mi?