Efendim malumunuz Müslüman bir ülkedeyiz. İddia edildiği gibi yüzde 99'u olmasa da, memleketimizin kâhir ekseriyeti Müslümandır. Toprağımız İslam beldesidir. ALLAH ALLAH nidalarıyla ve Din-i Mübîni İslam için kanlarını akıtmış ve İslâmın bir payesi olarak ŞEHİTLİK mertebesine erişmiş ecdadımızın, bizlere emanet ettiği topraklar üzerinde yaşıyoruz. O şehitler ki; ALLAH rızası için ölmüş ve gerektiğinde yine bu uğurda öldürmüşlerdir. Şehitlik beklentisi olmayanın toprak uğruna canından-canânından vaz geçmesi beklenemez zaten.
Peki, şehitlik nedir, herkes özellikle de din-düşmanı bir ateist ya da ehli küfürün herhangi bir ferdi de şehit olabilir mi? Bu sorulara cevap verebilmek için din âlimi olmak icabetmez. Yine de bir insanın ş ehid olabilmesi için, gereken ş artları hatırlatalım: Birinci ş art ; Müslüman olmak ve Allah (cc) yolunda ihlasla sava ş maktır. İ kinci ş art ; sava ş an kimsenin akıllı ve bulu ğ a ermi ş olmasıdır.
Üçüncü ş art ise ; zulmen öldürülmesidir . Zulmen katledilme hâdisesi, sava ş dı ş ında da olabilecek bir hadisedir. Bu üç ş artın bir arada bulunması, ş ehitli ğ in tahakkuku için zaruridir. İ mam-ı Serahsi (r.a), "Allahu Teala (cc)`nın rızasını kazanmak niyetiyle (ihlasla) cihad eden ve bu esnada hayatını kaybeden kimselere ş ehid denilir" tarifini yapmı ş tır. Ş ehadet makamı; Allahu Teala (cc)`nın kendi yolunda, ihlasla cihad eden mü`minlere verdi ğ i bir nimettir. Hal böyle iken; geçti ğ imiz günlerde zulmen katledilen Savcı Mehmet Selim K İ RAZ da, ALLAH'ü a ğ lem, bu zümredendir.
Bu açıklamadan sonra; Müslüman olmayan, ALLAH'ın dinine kar ş ı sava ş an, inançsız bir takım örgüt mensuplarının ş ehit olamayaca ğ ının a ş ikâriyeti gün gibi ortadadır.
Dinleri için ş ehit olanların torunları da yine dinleri gere ğ i, be ş vakit namaz gibi Cuma Namazı da kılarlar. Geçmi ş dönemlerde cumanın sıhhatinin ş artları ile ilgili bir takım tartı ş malar ya ş ansa ve cumasızlar denen gruplar ortaya çıksa da nasıl ki pazar günü kiliseye giden Hrıstiyana karı ş amıyorsak, Cuma Namazı kılmak isteyene de karı ş mamalı ve çalı ş anlara cuma vaktinde, bu namazı eda için imkân tanımalıyız. Ama nedense bu imkânı hakkıyla tanıyamıyoruz bir türlü. Kısa günlerde, Cuma Namazı vaktinde çalı ş anlar i ş te oluyorlar. Bu nedenle; Cuma Namazı yarım saat kadar tehir edilip, çalı ş anların ö ğ len arasına denk getiriliyor. İş ten çıkanlar, apar-topar, ter-tela ş içinde camiye ko ş uyorlar. Uzun günler de ise Cuma Namazı ş ehrimizde saat 13'e do ğ ru kılınıyor. Yani; çalı ş anların mesailerinin ö ğ leden sonraki bölümünde. Ş ehrimizde binlerce ö ğ retmen, on binlerce ö ğ renci saat.12:50 derse giriyor, tam bu sırada da cuma ezanı okunuyor. Peki, yukarıda bahsetti ğ imiz şehitlerin torunları Cuma namazını nasıl eda edecek? Etmesin efendim diyebilir miyiz?
Cuma Suresi 9.ayetin Türkçe meali ş öyle: Ey iman edenler, cuma günü namaz için ça ğ rı yapıldı ğ ı zaman, hemen Allah`ı zikretmeye ko ş un ve alı ş -veri ş i bırakın. E ğ er bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır. (cum`a suresi / 9 ) Bu ayete göre Cuma vaktinde, Cuma namazı kılmaktan başka bir şey yapmak yasak. Yine Cumaya dair bazı hadis'i şeriflerde: Allah Resulü (sav) Cuma gününü anarak şöyle buyurdu: Bugünde Öyle bir vakit vardır ki Müslüman bir kul namaz kılmak için kalktığında bu vakte rastlar da Allah`tan bir şey isterse, istediğini mutlaka verir". O vaktin- darlığını eliyle işaret ederek gösterdi.(Buhari) Allah c.c, bugünden itibaren kıyamete kadar size Cumayı farz kıldı. Adil veya zalim bir imam, başkan zamanında küçümseyerek veya inkâr ederek Cumayı terk edenin iki yakası bir araya gelmesin! Böyle bir kimse tevbe etmezse, onun namazı, zekâtı, haccı, orucu ve hiçbir ibadeti kabul olmaz. (İbni Mace)
Allah indinde günlerin seyyidi Cumadır. O, kurban ve Ramazan bayramı gününden de kıymetlidir.) (Buhari) Ümmetinin bayramları içinde Cumadan daha kıymetli bayram yoktur ve o günkü iki rekât namaz, Cuma günü dışındaki bin rekâttan efdaldir.) (Deylemi)
Yukarıda aktardığımız ve aktaramadığımız ayet ve hadislerle Cuma namazının, inananlar için önemi ortadayken, yetkililerimize düşen, insanlarımızı bu namaza ulaşmayı kolaylaştırmaktır. Bu işi; uzun günlerde namazı 12:30'a alarak mı yaparlar, mesai anlayışında değişikliğe giderek mi yaparlar bilemem . Bence en güzeli hafta tatilini Cuma gününden ba ş latmaktır. Böylece öğretmeni, öğrencisi, işçisi, memuru gönül rahatlığı içerisinde ibadetlerini yerine getirecek ve mesaide aksamalar da olmayacaktır. İnananlar ikilemden kurtarılacaktır. Bazı öğretmenlerimiz, kul hakkı korkusuyla, öğrencisini bırakamadığı için cumaya gidememektedir. Namaza gittiği halde aklı işinde kalanlar, ibadetlerinden lezzet alamamaktadır. Benden söylemesi, takdir ve mühür devletlulerimizdedir.
http://www.mumsema.org/anketler/36043-sehit-kime-denir-
http://www.manevihayat.com
http://www.kuranvehadis.com/node/2540
CUMA NAMAZI VE ÇALIŞANLAR
Ömer Doğan
Yorumlar